söndag 31 januari 2010

Visioner i ett " Motorhead "

- Vad göra med en halvdöd VW fastback 1600 TLE Automatic - 70 som tjänat donatorbil till K.G.´n?

- HoodRide till Bug Run 2010!

Ja ok då, man har väl insett att inte plattan kan skruvas på Ghians kaross till sommaren vilket i huvudsak beror på en undermålig tröskelinfästning på hytten i fråga. Ingen mening att stressa ihop det bara för att få åka lite.

Sånt här sidoprojekt tar ju värdefull garagetid även om man gör den oseriöst och har strict låg budget. Jag är därför inte riktigt 100% på fastback - ide´n, men va´ #%¤!
Den biter ju som dubbdäck på kyckling!
Varför inte ta något för vad det är ( d.v.s. skrot ) och inte vara så seriös och nogrann i ett projekt, tänker " VW konstnären " vid ritbordet ( som f.ö. är familjens köksbord ).
Jag behöver få utlopp för helvild skaparglädje eller...
Kanske ska ta medicin som föreskrivet så går det nog över...
Skämt åsido, skrek frukthandlaren!
Det har givetvis redan skissats på ett vägledande förslag.

Ponera: Lowrider, okult, dödskallar, drakar, hotrod, mexilook, dragslicks, matta nyanser, etc...

Tittar ut genom köksfönstret.
Soldis, vindstilla, minus 8 och snöar ymnigt...

Äh, får gräva fram objektet i fråga ur de meterhöga snödrivorna och konstatera om det är genomförbart. Undertecknad har tendens att förtränga det faktiska skicket på sina fordon, oftast till mitt eget förtret. Nu har ju den här varit i
" frysfacket " sedan jag sist bröt i förpackningen så den borde inte ruttnat fullständigt.






Döm av bilderna tagna innan upphämtandet i december - 09.
Nåväl, skicket har med all säkerhet lyckats försämras på två månader, förvånar mig inte.
- Gamla VW´s dör aldrig, de bara bleknar något själsligt?
Den här har kopplats ifrån respirator för 10 år sedan, nu även blivit organdonator. Behöver omgående H.L.R. om den ska överleva...
- Måste hitta rätt blodgrupp till automaten också...

Eftersom jag ännu tvekar i projektet så önskar jag att Du som läser kommenterar eller bara bockar för ditt intryck här nedan.
Alla åsikter välkomnas. Tack på förhand. / Typ... 3?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar