onsdag 3 februari 2010

Tänkte efter...före...

Hallå i snösvängen kära läsare.
Vintern har verkligen kopplat greppet på Svedala i år, inte sant?

Skrivande kolumnist har ältat och tvekat om det ska bli något med fastbacken.
Jag är nu efter överläggningar med nära vänner beslutsam i att stranda hela ide´n.
( Du som inte läst eller följt ämnet i bloggen kan i nyfikenhet studera föregående inlägg. )
Det hjälper och räcker gott att ta in olika åsikter i ens omgivning för att bli klarsint. Den tidsåtgång och de pengar jag kan lägga på K.G.´n istället är ju de som ger mig mest tillbaka, på lång sikt åtminstone.

Just nu känns det som jag funnit ny energi i Karmann Ghia renoveringen, faktiskt mycket på grund av en för mig oväntad upptäckt under en snabbvisit i garaget under förmiddagen idag.
När Kusin och jag häromkvällen diskuterade fälgval på ett numera avpoliterat fastbackprojekt, hamnade blickarna och tankarna ( tack vare honom ) på en enstaka 19" x 8" kvalitetsfälg som sparats för att bli slangvinda...

- Javisst! Man skulle haft en till, som bakfälgar.
Forskade på internet efter flera begagnade men utan resultat.

Så idag kom jag att tänka på fälgen igen. Undrar hur den skulle te sig mot de kontroversiella formerna på min Karmann Ghia Typ 3? Får den plats över huvudtaget? Var bara tvungen att prova fälgen i främre och bakre hjulhus omgående.

- Heureka! Jag har hittat den ultimata fälguppsättningen till min T34 Ghia!
Åker på att beställa fyra nya så snart jag har medel till det.
17" x 7" Escra fälgar med 205/5 bultcirkel ( för de som är bekanta med modellnamnet ), mycket snygga och stilrena men snart på var VW bil. De har varit målet för mig förut.
Dom jag nu har provat påminner svagt i stilen om Porshecup II fälgarna om jag ska likna dom vid något.
Tog självklart bilder som jag skulle kunna lagt in men väljer att inte avslöja något.
Låt mig skvallra om att dom förstärker de karaktäristiska " Razoredge " linjerna... Känns helrätt!

Ok, nu ska den här skrivande, impulsiva, ide´sprutan måla garagegolvet. Forts. följer, lita på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar