onsdag 6 januari 2010

Strictly original...




Är i nuläget vad jag tänker mig allt yttre utom däck och fälg.
Avsmalnad typ 1 länkpinne - framvagn. CSP´s 205/5 bultmönsrade nav och airride runt om bilen är ett senare mål men inte mindre aktuellt för diverse anpassningar av den byggstilen på Ghian.

Interiört har en Autometer varvräknare övertagit originalklockans placering och under instrumentpanelen någonstans ska elektriska oljetemp och oljetrycks mätare av nämnda märke få en hängd billet infästning i borstad alu.

Den brunaktiga interiörfärgen som endast fanns år 1966 ska bevaras och trasiga detaljer bytes eftersom. De är svåra att få tag på. Två nya fyrpunktsbälten ska leta sig in, förutsatt: - Ingen åverkan på någon inredningsdetalj.
Smidigt i besiktningen och rent utseendemässigt då jag inte behöver montera org.bältena också med tanke på bälteskravlös årsmodell.

Originalmotor och växellåda bevaras orört till eftervärden. I längsta utsträckning ska samtliga modifieringar vara återställbara till original. En ny tätstegad svingaxellåda med bl.a. rhinohus och diffspärr samt en helt ny VW T3 sugmotor på
2387 CC vars recept inte avslöjas i detta inlägg.
Låt säga att jag inte får under 180 hk... på bakhjulen.

PS. Mer info kommer om drivlinan och dess konstruktion kommer, då inte mycket från T1 motorn utvändigt ( vilket är nästan det enda som finns i eftermarknads utbudet ) går att bulta direkt på en T3 motor. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar