tisdag 9 februari 2010

Nyrenoverat i garaget

- Äntligen!

Så gott som klar med uppfräschningen av garagelokalen.
Har hunnit måla hela golvet, möblera om samt minska på inventarierna för att få plats för två bilar i rad. Det har gått att få in två bilar innan men inte med kvarvarande arbetsutrymme. Det problemet är kraftigt förminskat nu.
Min garagegranne bistår för tillfället med plats åt Ghiakarossen och har så gjort sedan separationen från plattan. Syftet med denna nyplanerade yta är att jag själv ska kunna hålla hus för parallelt arbete på båda bildelarna i samma lokal.

Plattan har dessvärre inte kommit iväg på blästring än, den måste jag göra ren från rostskyddsrester först. Skulle ju jobbat med garagesaneringen när chassit var iväg på annat håll var det tänkt. Tyvärr blir det alltmer sällan som man tänkt sig...
- Men det fortskrider vartefter.

Denna vecka möter förhinder att utföra något garagearbete Onsdag till Lördag men jag ska få iväg plattan senast under nästa vecka, det har jag bestämt. Det är verkligen på tiden om jag ska få någon utveckling i arbetet. Hoppas på att Söndagen ger mig tid att tvätta och förbereda för transport till lokala blästringsföretaget.

Nästa äventyr blir så snart det barkar av åt blästraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar