lördag 7 maj 2011

Leveranstider = sommartider...

Skulle man kunna tro ...
När jag för femtonde gången sedan December i fjol ringer till JPM och frågar hur det ligger till i " pipeline " :
- Får jag min motor till BugRun?
- Augusti är väl mer realistiskt, säger Johannes efter att ha räknat upp vad som står på tur i hans verkstad och på arbetsordrarna.
Det var inte lite ...

Man blir ju onekligen ställd och kanske t.o.m. lite förvånad när det var ett halvår sedan jag besökte " workshopen " och levererade min motororder samt en back nya & bättre beg. delar till dito ... ska det vara så?

Nu låter det som jag skyller allt på motorbyggaren men så är inte fallet. Gnälla får man men ordern har faktiskt ändrats av mig under tidens gång lite fram & tillbaka faktiskt mest beroende på att jag inte fått någon riktig faktura eller kostnadsförslag. Troligen hade det inte blivit så veligt om arbete & handling fortskridit samt leveranstiden som beräknat och överenskommet skulle infunnit sig nu, Maj - 2011.

Ja, ja, det finns kvar att göra på " hytten " så jag siktar väl på den förutnämnda besiktningstiden 13 / 6 '
- Men vem f- n behöver besikta för att ta sig till BugRun? ;)

" Stay Aircool´d, volks! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar