fredag 27 maj 2011

Kanske " Saco " fälgar...

- Vilken racer gör sig inte i en uppsättning av nämda fälgar?!

Jag åker och kollar på en uppsättning i stan under morgondagen, helt förvånad att det finns till salu i min hemstad, där man letar först som sist...

Jag skulle egentligen köpa ett par original plåtfälgar,som skulle breddas till slicks bak,men frågade säljaren ifall det ist kunde finnas en uppsättning alufälgar med 205 / 5 bultmönster för avyttrande.

Turligt nog så var fallet och i morgon beger jag mig dit för att prova dom på hans bil. Eftersom alla 4 fälgarna är lika breda måste jag troligtvis dela på splitfälgarna och sätta de 4 bredaste av totalt 8 fälgbanor bak för att uppnå " rätt " stuk ... kan bli tal om avsmalning och svetsning... Kanske lite krångligt formulerat men läs en gång till så blir det tydligare. idealmåtten vore en 6 - 7 " fälg bak med 0 ET samt en framfälg på 3 - 5 " med 20 - 40 ET

Jag skriver när det finns mer att förtälja.

Hat´gött everyhopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar