onsdag 1 september 2010

Fälginvestering till K.G. T.34?




Nu har jag så gott som bestämt mig för vilka fälgar som ska få pryda Ghian ihop med Air Ride Tecnologies luftfjädring. Jag satsar allt på ett coolt yttre och mindre på drivlinan än utlovat. Den tänkta drivlinan hamnar ju i 1300 - 66:an istället...
" Propellern " får ursäktas på fälgcentrum, det byts omedelsnart mot VW loggan.



Det är en BBS fälg, 19 " x 9 " med 39 ET bak respektive 19 " x 8 " med ET 37 fram. Jag föll för de vridna, skarpa ekrarna och öppenheten i fälgen som harmonerar och förstärker intrycket av K.G. T34:ans karaktäristiska linjespel längs karossytorna.



Denna operation kommer att nödvändiga egenfabricerade hjulspindlar fram på T3 framvagnsstomme inklusive kompletta BMW E90 hjulnav och skivbromsar, lite breddade innerhjulhus och en diskret masserad skärmkant. Jag vill inte förändra några linjer utvändigt, innerskärmar går att göra om snyggt och bra.



Baktill blir svårare, inte omöjligt, men då utrymmet är minst sagt begränsat och jag helst inte vill ändra på inre hjulhus återstår bara några få lösningar att välja på. Skulle vara lättare med likadana 8 " hjul bak som fram ( vilket tanken ursprungligen var ) men då mister jag ca 11mm djupskillnad mot naven från kant utvändigt och det vill jag inte. Får anledning att återkomma med nya, mogna lösningar om ett år eller så ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar