söndag 29 augusti 2010

Svetsen & slipen gör jobbet.

Det går bra med 1300:an och framstegen är således på topp. Ja, allt är ju relativt...
men okej i alla fall.

- Varför köper man ( Läs Jag ) ekonomi / reparations - plåt i tron att man ska spara arbete vid rostlagning?
Dom passar som s.k.i.t. och kräver mer arbete än egenfabricering av plåtar i många fall.

Här följer ett typexempel på något som tog lite mer än en dag att få till trots
" färdig " bit. Ett böjande , slipande och skärande åtskilliga gånger på rep.biten alena. Då är det ändå den dyrare varianten av två sorters rep. bit. Behöver mer efterarbete innan lack men funkar som exempel.











Tanken, som sett så fin ut och inte ens rostsvullen i kanterna, demonterades för rengjöring men konstaterades vara så extremt dålig med bl.a. läckage och ihoprostad tankgivare så att ny får införskaffas. Eberspächern fick också foten efter trogen tjänst sedan - 66. Den var lika ihoprostad och kommer ändå inte användas. 12V batteriet får ersätta och komplettera vikten av den och det f.d. reservhjulet i en nylagad och för batteriet anpassad reservhjulsbalja. Bilder kommer när svetsen nått den ändan av bilen, börjar bakifrån.



Mellan rostjobben gjorde jag något roligare.
Eftersom sleeper - looken eftersträvas blir inget iögonfallande så här. 5 " Autometervarvräknare bakom handskfacksluckan och en originaltonad kant på vindrutans överdel hjälper till med diskretionen av 52 mm oljetryck / temp mätarna som är av samma märke. Original uttaget för radio ska också täckas men jag har lite ide´ bakom det, bokstavligen talat.



Nu måste jag hjälpa familjen att städa då vi har lägenhetsvisning i morgon.
Hörs snart igen! // " VW über "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar