onsdag 21 december 2011

Rentvådd ...

Notan hos JPM hade naturligtvis en förklaring. När jag kontaktade honom på tfn och framförde att jag tyckte fakturan var mkt dyrare än jag tänkt mig lät han först förvånad. Sedan frågade jag hur han räknat? Vi kanske inte hade samma uppfattning om vad lite portnings jobb på topparna innebär?

Johannes sa direkt att han lagt tre ( ! ) arbetsdagar på portningen bara... & där slutade jag undra vart pengarna tagit vägen. Han sa också att jag inte skulle bli besviken på resultatet, det liknade ingen kanal av hans vanligen levererade toppar.
- Knölpåken är ju ganska extrem så den kräver en riktigt portad topp, sa Johannes.
Kul smeknamn på en kamaxel. ;)

Jag skulle få ett riktigt bra pris på hans JP kolvar så jag köper nog ut en sats sådana också för att få motorvidden så smal som möjligt.
Med kombinationen av de kolvarna, 5.7" stakar och 86mm strokevev i ett AutoLinea block med standard deckhöjd blir den faktiskt ett par millimeter smalare än en standard VW boxer men istället 2387cc i slagvolym.
Det är skittrångt ändå med Weber IDA 48:or under luckan så all hjälp är välkommen, får ju även kortare stötstänger samt cylinderbultar, vilket är ett stort plus.

Åker ner som sagt i mellandagarna å hämtar godsakerna. Mer info och riktiga foton kommer.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar