lördag 17 december 2011

Julklapp från JPM.

Nu ... Nästan på dagen ett år efter beställningen är topparna hos Johannes klara. Många samtal och ändringar senare har iaf fakturan anlänt i mailkorgen.
Skulle ha hans JE kolvar och ett nytt AutoLinea aluminiumblock på samma gång men topparna är ju så j-a dyra så hälften vore nog. Ska ifrågasätta hur det räknats, hade själv mtrl för 10´ redan uttaget till topparna ändå blev det svindyrt med en liten portning som enl. J.P. inte skulle vara extrem på ngt vis.

Det löser sig alltid med blocket & kolvarna , får ta en beställning från andra sidan Atlanten, behöver ju mer grejjor för att få ihop allt. Ska försöka hämta hem delarna i Hbg under mellandagarna. Sambon och jag behöver komma iväg lite så vi tar en natt på hotell i samband med detta, tror jag.

Å så måste jag ge lite ros för JPM´s nya patenterade halsringar till Weber 48 IDA. Man skippar originalspridaren i förgasarhalsen och får därmed flera mm dimenstonsförstoring där flaskhalsen förut varit, oavsett om man tar upp förgasarspjällen till 51,5mm. Det är för mig något jag självklart kommer investera i under motorutvecklingens gång. Kolla hemsidan under rubriken nya produkter och skrolla ner en bit : http://www.jpmotorsports.se/hem

På återseende / N.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar