onsdag 5 maj 2010

Lagerrensning på gårdsplanen.



Igår beslutade jag mig för att göra mig av med mitt VW 1600 TLE lik som inte har gått att sälja vare sig hel eller i delar på annons. Det brukar bara vara en kategori folk kvar som har intresse när entusiasterna sviker oavsett märke och det är naturligtvis... ja, just det, folkraceåkarna.

Bilen var komplett så när som på motor och några smådetaljer och jag hade inte demonterat fram och bakvagn ännu, vilket jag idag hade för avsikt innan avyttran, varpå en av mina trogna garagepolare ringdes in för akuthjälp. Tog ca två och en halv timma från arbetets början till genomförd försäljning. Så jag kan vara snabb när jag vill men inte utan hjälp...
Tack Danne!

Efter tre telefonsamtal på tidig förmiddag stod det klart att det fanns flera spekulanter varav en jag hade varskott tidigare om ev. försäljning så han fick första tjing. Han kom, inspekterade och vi gjorde upp affären. Smidigt.

- Another one bites the dust! som Queen skrålade.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jo jag kollar in din blogg då och då för att se vad som händer. förstår om du skaffar nåt att åka runt i så länge för det är inget litet projekt varken du el jag håller på med gällande ghiorna... Måste ju ha nåt som går att åka oxå:) Ser ut som ett fint objekt att bygga stormotor i de där, själv har jag en risig 65a med 2332cc motor som jag leker av mig lite av pojkstrecken som fortfarande sitter kvar i en. Ska bli kul att se hur sommaråket ditt blir:)

    SvaraRadera