tisdag 27 april 2010

Innan BugRun...

Ska allt hända... eller?

Nej, förhoppningsvis inget oväntat men jag är lite på jakt efter en skaplig och nybesiktad VW 1303 S för under 10 T.kr. Har damsugit Blocket men objekten redan sålda när man mailat på annonserna... Jag förväntar mig inga underverk för de pengarna men något att få sätta 2387:an och den modifierade växellådan i över säsongen lockar sannerligen.
- Någon som har ett tips på en bil? Tveka inte att skriva kommentar i slutet på detta inlägg.

Vad gäller den rostiga Karmann Ghian så är på västfronten intet nytt... Har inte köpt nytt slangpaket till svetsen ännu och " peppar, peppar ta i trä " så har skiten inte strejkat på ett tag. Eftersom jag inte bestämt mig vilket fabrikat det blir på nya paketet får det gamla gå tills jag ledsnar.

Men det är inte stiltje i garaget för det, Ghian får vila en månad till och jag sticker imellan med att bygga en folkracebil till försäljning.
- Nej oroa Er inte, jag bygger inte sådana på VW - bilar, denna gång är det en BMW 323 E30.
Förhoppningsvis kan den säljas om en månad, vilket är perfekt i början av den säsongen.



Jag tänker inte tråka ut Er läsare med bilder och info på ovidkommande folkrace byggen men jag kanske lägger till en bild på " startraketen " vid slutfört arbete.

Lev väl till nästa gång. // N.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar